lauantai 13. joulukuuta 2014

Kolme yötä jouluun

En voi uskoo et oon ollu täällä maaseudun rauhassa jo melkeen puol vuotta, aika on hujahtanu nii nopeesti! En olis myöskää aatellu et tykkäisin työskennellä farmilla näinki paljon mitä oon tykänny.  Kohta on jo mun toka joulu poissa kotoa, me koristeltiin joulukuusi (mm. Puna-sini-vihreillä välkkyvillä valoilla) ja pieniä korosteluja lukuunottamatta ei tunnu kyllä yhtää et joulu olis tulossa :D Mut se etten oikee pääse joulutunnelmaan ei kauheesti haittaa mua, koska esimerkiks ku kuulen joululauluja nii mulle tulee ikävä suomalaista 'oikeeta' (eli pimeetä ja kylmää) joulua kynttilöiden, pipareiden, glögin ja varsinki perheen kanssa ja tekis melkee mieli ostaa ekat lentoliput jouluks kotiin.. Kiva kuitenki viettää joulua tän perheen kanssa ja nähä miten täällä sitä vietetään. (lahjat on jo kuusen alla odottamassa!)
  Ennen ku lähin Australiaan nii mun suunnitelmana oli matkustella 5-6 kuukautta, enkä oikeestaa koskaa suunnitellu olla pidempään. Ainakaa siis ennen ku huhtikuu tuli eikä mua huvittanukkaa lähtee vielä takas kotiin, joten aattelin olla vielä muutaman kuukauden ja lähtee viimeistään sitte ku eka viisumi vanheni lokakuussa. Sen jälkeen ku mun eka farmiviritys ei onnistunu Orangessa nii ajattelin ettii itelleni au pair perheen pariks viimeseks kuukaudeks aupairworldin kautta ja mietin pitkään et tuunko tänne Tasmaniaan vai toiseen perheeseen Sydneyyn. Se päätös oli mulle aika vaikee, olin saanu kavereita Sydneystä ja tykkään siitä kaupunkina, minkä takia ensin ajattelinki jäädä. Mut mun päässä kuitenki häily ajatus siitä että tääl maalla mulla olis mahdollusuus tehä toisen vuoden working holiday viisumiin tarvittava kolmen kuukauden farmityö, vaik maalaiselo ei oliskaa nii mieleistä. Yritin punnita ja pohtia molempien paikkojen plussia ja miinuksia, ja niinku varmaa tiiätte nii päätin sitte lähettää tälle (kivemmalta vaikuttavalle) perheelle Tasmaniaan viestin että tuun tänne, ja oon tosi ilonen mun päätöksestä. Oon saanu hyvän mahollisuuden tutustua tähän kivaan australialaisperheeseen ja kaupunkilaistyttönä kokenu erilaisen elämäntavan maaseudulla, missä omat kananmunat käydää keräämässä suoraa pihalta ja viikonloput ei oo rentoutumista vaa työntekoa varten. Ja oon päässy näkemää paikkoja Tasmaniassa, joihin en olis ikinä ite keksiny lähteä. Vaikka mun sosiaalinen kalenteri onki ammottanu täällä tyhjyyttään nii on tää ollu varsinki nyt jälkikäteen mietittynä sen arvosta :) Nyt musta kuitenki tuntuu et on jo aika jatkaa matkaa ennen ku jämähdän tänne kokonaan. Mun aika täällä farmilla alkaa siis olla melkee ohi nimittäin uudenvuodenaattona suuntaan takas Sydneyyn! Koska viime uutenavuotena Gold Coastilla olin töissä yhtee asti aamuyöllä ja sain vaa kuunnella rakettien pauketta nii nyt oon ilonen et pääsen näkee uudenvuoden ilotulitukset Sydneyssä ja juhlimaa vuoden vaihtumista vaik koko kaupungissa onki varmaa kauhee ihmistungos (ja hostellien + lentojen hinnat sen mukaset..). Vaikka onki vähän haikeeta lähteä nii oon tällä hetkellä aika innoissani siitä et pääsen taas näkemää uusia paikkoja ja saamaan uusia kokemuksia tän pitkän rauhallisen farmijakson jälkeen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti